Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Allt eftersom frågor kommer in till oss på kundservice så lägger vi upp dem här. 

Min betalterminal som jag köpt från JNT fungerar inte.

Börja med att ta ur strömmen ur terminalen och starta om den. Ifall det inte hjälper, ta kontakt antingen till Nets eller Verifones tekniska stöd (tel nr finns på undersidan av terminalen). Naturligtvis hjälper även vår företagskundbetjäning till efter bästa förmåga. Kom in eller ring oss 067868200

Vart skall jag felanmäla vår telefonväxel eller företagsinternetanslutning?

Alla felanmälningar bör oberoende av dag och tid på dygnet alltid göras till samma telefonnummer: 0800306719

Min internetanslutning fungerar inte alls, vad skall jag göra?

Starta om all utrustning genom att bryta strömmen till dem, surfar du trådlöst lönar det sig att testa om anslutningen fungerar med kabel. Via vår hemsida hittas aktuella
driftsmeddelanden, kolla där ifall att det förekommer eventuella störningar på området var du bor. Fungerar det inte med att starta om utrustningen och om det inte förekommer driftsstörningar på ditt område, kontakta vår felanmälan på 0800 306719 FREE, felanmälan betjänar 24 h.

Fjärrsupport

När du talar med vår support kan det vara till stor hjälp om vi kan få möjlighet att se på din skärm. För att det skall vara möjligt behöver du köra ett program som heter Team Viewer. Team Viewer installeras tillfälligt på din dator, när du stänger av programmet kan vi inte längre se din skärm.

Nedan finner du länkar till fjärrsupportverktyget (Teamviewer)
Quicksupport 

Felanmälan 24 h

0800 306 719