JNT | Kundservice

Kundservice

VAD KAN VI HJÄLPA DIG MED?

Här får du svar på våra vanligaste frågor just nu. Du hittar fler frågor och svar under respektive produkt. 

 

Vi har trevlig och kunnig personal så tveka inte att kontakta oss om du inte hittar det du söker.

 

Svarstider 

Kontakta oss

Merja Mattila
Teamleader Orderdesk/Helpdesk

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Här får du svar på våra vanligaste frågor just nu. Du hittar fler frågor och svar under respektive kategori.
Vill du veta status för aktuella driftstörningar så finns de under en egen sida.

Min internetanslutning fungerar inte alls, vad skall jag göra?

Prova med att starta om all utrustning genom att bryta strömmen till dem, surfar du trådlöst lönar det sig att testa om anslutningen fungerar med kabel.

Via vår hemsida hittas aktuella driftsmeddelanden, kolla där ifall att det förekommer eventuella störningar på området var du bor.

Fungerar det inte med att starta om utrustningen och om det inte förekommer driftsstörningar på ditt område, kontakta vår felanmälan på 0800 306719 FREE, felanmälan betjänar 24 h.

Jag vill höja hastigheten på min internetanslutning, hur skall jag göra?

Enklaste sättet för dig att höja din hastighet är att logga in till Mina Sidor och beställa en hastighetshöjning. Du blir meddelad per sms när hastigheten är höjd. Du kan också kontakta vår kundtjänst på 06 786 8222 eller kundbetjaning@jnt.fi för att beställa en hastighetshöjninag. 

Mina betalkanaler slutade att fungera, vad har hänt?

Ibland kan betalkanalerna sluta att fungera. Då kan det löna sig att starta om digitalboxen eller TV:n och sen göra en kanalsökning. Efter att du gjort en kanalsökning, låt någon av dina betalkanaler vara igång, utan att byta kanal, då brukar de vanligtvis börja synas igen. Det kan ta upp till 30 minuter innan kanalerna kommer fram igen. Hjälper inte detta kan du kontakta vår helpdesk på telefonnummer 0800 306 719. 

Jag vill beställa mera TV-kanaler, hur skall jag göra?

Enklast beställer du genom att ringa 06 786 8222 eller sända e-post till kundbetjaning[a]jnt.fi för att beställa mera kanaler. Har du vägarna förbi, kan du också komma in till vår butik för att beställa kanalerna. Är du osäker på vilket paket du skall beställa, så kan vår kundtjänst hjälpa dig med det.

Jag vill beställa IPTV, men har ingen internetanslutning, går det att beställa ändå?

Javisst, IPTV kräver en fiberanslutning till fastigheten, men det är inget krav att du har en internetanslutning.

Jag har en aktieanslutning som jag inte använder aktivt längre, kan jag säga upp den utan att sälja aktien?

Javisst, ifall att du inte längre har behov av din aktieanslutning, kan du lägga den på vila. Då stänger vi av anslutning och månadsavgiften upphör, men aktien äger du tills du väljer att avyttra den.

Behöver jag verkligen ett virusskydd, jag surfar inte på suspekta sidor?

Vi rekommenderar att man alltid har ett virusskydd, virus får man inte endast från suspekta websidor, utan virus sprids också via t.ex. e-post.

Jag vill betala med e-faktura, hur skall jag göra?

Vill du i fortsättningen ha dina fakturor som e-faktura, skall du logga in till din nätbank,
och där via beställa JNT:s fakturor som e-faktura.

GÖR FELANMÄLAN, DYGNET RUNT

Ring 0800 30 67 19