JNT | Frågor om TV-tjänster

Frågor om Kabel-TV

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR OM KABEL-TV

Här får du svar på de vanligaste frågorna om vår Kabel-TV -tjänst.

Jag har kabel-TV, men ser inget annat än Finlands TV, vad behöver jag göra för att kunna beställa mera kanaler?

För att kunna se övriga kanaler behöver du ett kabelkort till din digitalbox eller digital-TV. Ett kabelkort kan du enkelt hämta från vår butik på Alholmsgatan 3, och du kan då samtidigt beställa önskade kanalpaket. Hyran för kortet är 29€/år och kanalpaketen faktureras enligt prislistan.

Jag har ett kabelkort sen tidigare, men nu har jag köpt ett TV till och behöver ett till kort. Hur går jag till väga och vad kostar det?

Ett parallellkort kan du hämta från vår butik på Alholmsgatan 3. Hyran för ett parallellkort är 10€/år och kanalpaketen faktureras enligt prislistan.

Jag hämtade ett nytt kabelkort idag, men kanalerna syns inte, vad skall jag göra?

Det kan ta upp till 30 minuter innan kanalerna börjar synas efter att du lagt in kortet i TV:n eller digitalboxen. Gör så att du lägger på någon av de beställda kanalerna, och låt
kanalen vara igång utan att du byter kanal, så bör kanalerna börja synas inom 30 minuter.

Min digital-TV eller digitalbox hittar inte alla kanaler, vad kan jag göra?

Gör en fakriksåterställning och sök kanalerna på nytt, så brukar problemet lösa sig.

Mina betalkanaler slutade att fungera, vad har hänt?

Ibland kan betalkanalerna sluta att fungera. Då kan det löna sig att starta om digitalboxen eller TV:n och sen göra en kanalsökning. Efter att du gjort en kanalsökning, låt någon av dina betalkanaler vara igång, utan att byta kanal, då brukar de vanligtvis börja synas igen. Det kan ta upp till 30 minuter innan kanalerna kommer fram igen. Hjälper inte detta kan du kontakta vår helpdesk på telefonnummer 0800 306 719. 

Hittar du inte det du letar efter? Kontakta vår kundservice

06 786 8222