Kundcase – Vaasan Kuljetuskanavat Oy

Smidigt, pålitligt, välfungerande och en garanterat personlig service – det var kriterierna som gällde när företaget Vaasan Kuljetuskanavat Oy, verksamt på Fågelbergets industriområde i Korsholm, valde ny leverantör för sina externa servrar och för all sin datatrafik.

– Vi anlitade tidigare ett större bolag för tjänsterna i fråga, men sökte nu en mindre leverantör för ett mer personligt kundförhållande. Ett företag där det inte är en robot som svarar när man ringer, förklarar VD Juho Sutinen.

Juho Sutinen, VD, Vaasan Kuljetuskanavat Oy

Vaasan Kuljetuskanavat Oy planerar, tillverkar, monterar och underhåller värmeverk och andra lösningar inom värmeproduktion runt om i landet. Företaget är en helhetsleverantör inom branschen och har över 30 års erfarenhet av den – idag som en av landets ledande. Företaget sysselsätter omkring 60 personer och när man sonderade marknaden efter en ny leverantör för företagets IT-tjänster, riktades intresset den här gången inte mot de största bolagen i branschen – tvärtom.

Allt det företaget sökte fann de i JNT och leverantörsbytet genomfördes vid årsskiftet.
– Allt gick enligt plan och utan några problem. Vi är väldigt nöjda med både de tekniska lösningarna och den personliga service vi har fått, konstaterar Sutinen. Jag kan varmt rekommendera JNT också till andra företagare.

Behöver ert företag också helhetslösningar för telekom? Ta kontakt så diskuterar vi mera.