Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Nopea, joustava ja palvelukeskeinen

Näillä sanoilla kuvailee Lena Lithén, Österbottens Hantverk rf -yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja, heidän sekä Loftetin uutta IT-palvelujen toimittajaa JNT:tä. Samaa mieltä on myös toiminnanjohtaja Anna Nordström, joka työskentelee Vaasan keskustassa Käsityötalo Loftetia pyörittävässä yrityksessä. Toimintaan kuuluu myymälä, näyttelyjä, kursseja ja projekteja sekä erilaisia pohjalaiseen käsityöhön liittyviä tapahtumia.

Sekä kuitu- että puhelinpalvelut hankitaan nykyään JNT:ltä, joka piti myös huolen siitä, että Loftet sai uudet ja tarpeisiin sopivat laitteet.

Käsityötalo Loftet tunnetaan ehkä parhaiten käsityömyymälästään Taito Shop Loftetista, josta voi ostaa tunnetujen pläkkilyhtyjen lisäksi paljon muutakin käsin tehtyä. Talossa toimii myös ravintola Loftet.
Vuodenvaihteesta 2020-21 lähtien JNT on vastannut heidän kuitu-, puhelin- ja sähköpostiyhteyksistään, ja Lena ja Anna muistavat hyvin, kuinka se alkoi.

– Joulukauppa kävi kuumana joulukuussa 2020, kun kassakone, verkkoyhteys ja ylipäätään kaikki toiminnot lakkasivat toimimasta. Silloinen palveluntarjoajamme oli ilman varoitusta kytkenyt koko järjestelmämme pois päältä viittaamallla siihen, että sopimus ja myös koko yhteys olivat vanhentuneita, Anna kertoo.

– Emme saaneet sieltä mitään apua asian selvittämiseksi, mutta olin kuullut muilta positiivisia kokemuksia JNT:stä, joten otin heihin yhteyttä. Seuraavana aamuna sieltä tultiin paikalle asentamaan meille väliaikaista yhteyttä, kunnes pysyvä ratkaisu saataisiin, Lena kertoo.
Muutamaa viikkoa myöhemmin kuitu oli kytketty, ja samalla yhdistys kartoitti kattavasti IT- ja puhelinyhteyksien tarpeensa yhdessä uuden verkko-operaattorinsa kanssa.

– Tiesimme, että sekä laitteisto että liittymät oli päivitettävä, ja JNT:ltä saimme ehdotuksia tietokoneista ja muista varusteista, jotka sopivat juuri meidän tarkoituksiimme. Heidän Cloudberry-puhelinpalvelunsa ansiosta voimme vaihtamatta puhelinnumeroa lopullisesti luopua lankapuhelimesta ja siirtyä työssä täysin matkapuhelimiin, Anna jatkaa.
Verkko-operaattorin vaihto, siirtyminen kuituun ja teknisen laitteiston päivitys edisti toimintaa merkittävästi.

Toiminnanjohtaja Anna Nordström on erittäin tyytyväinen yhdistyksen uuteen IT-yhteistyökumppaniin.
– Uusien ratkaisujen ansiosta myös etätyöstä on tullut helpompaa, hän toteaa.

– Kaikki toimii erittäin hyvin. Jos ongelmia ilmenee, voimme soittaa jollekulle JNT:n yhteyshenkilöistämme, joiden numerot oli lisäksi valmiiksi ohjelmoitu uusiin puhelimiimme. Meidän ei tarvitse etsiä jonkin Helsingissä sijaitsevan yritysasiakaspalvelun tai help deskin numeroa, Anna toteaa.

– Lisäksi kaikki käy nopeasti ja palvelua saa aina omalla äidinkielellä, Lena päättää.

Hallituksen puheenjohtaja Lena Lithén ja toiminnanjohtaja Anna Nordström iloitsevat etenkin henkilökohtaisesta ja nopeasta palvelusta, jota he saavat omalla äidinkielellään.
Österbottens hantverk on yhdistys, jonka tavoitteena on tukea ja edistää pohjalaista käsityökulttuuria. Yhdistys järjestää kursseja, näyttelyjä, teemapäiviä ja luentoja sekä ammattiväelle että harrastustoimintana. Taito Shop Loftet -liike on ollut vuodesta 2001 lähtien osa maanlaajuista Taito Shop -ketjua.

Kuva ja teksti: Anna Sand/bySand

Ota yhteyttä