Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Vanliga Frågor och svar om IPTV

Jag vill beställa mera kanaler till min IPTV-tjänst, hur gör jag? 

Om du har en IPTV-box, kan du beställa mera kanaler direkt via den. Gå in i butiken via boxen, välj passande kanalpaket eller tilläggskanaler och bekräfta köpet genom att ange din egen köpkod. Om du inte vet din köpkod, kan du kontakta vår kundtjänst på tel. 06 786 8222 eller kundtjanst@jnt.fi. Vi betjänar vardagar kl. 9-16. Du kan även kontakta vår kundtjänst för att beställa kanalpaket eller tilläggskanaler.

Om du använder dig av IPTV appen behöver du kontakta vår kundtjänst för att beställa kanaler. Se kontaktuppgifter ovan.

Hur får man fram info om vad programmet man ser på handlar om? 

Programinfo fås via den elektroniska program guiden, så kallade EPG:n. (”TV” knappen).  

Jag vill beställa IPTV men har ingen internetanslutning, kan jag beställa IPTV ändå?  

Javisst, IPTV kräver en fiberanslutning till fastigheten, men det är inget krav att du har en internetanslutning.  

Om du däremot har fiber via Global Connect, krävs även en internetanslutning för att få tillgång till IPTV. 

Jag vill beställa IPTV, hur går jag till väga? 

Du kan beställa IPTV via vår självbetjäningsportal selfie.jnt.fi, via vår kundtjänst eller via vår butik på Alholmsgatan 3 i Jakobstad.  

Vår kundtjänst betjänar vardagar kl. 9-16 på tel. 06 786 8222 eller kundtjanst@jnt.fi 

Måste jag ha en IPTV-tjänst för att kunna beställa på Mobil IPTV? 

För att du ska kunna beställa Mobil IPTV-tjänsten, behöver du först ha IPTV-tjänsten.   

Ingår Viaplay om jag beställer ett V paket? 

Ja, Viaplay ingår i V paket. Innehållet du kommer åt är anpassat enligt paketet du prenumererar på. För att aktivera Viaplay behöver du följa instruktionerna som hittas längst ner på följande sida:
https://www.jnt.fi/tjanster/tv/iptv/iptv-tillaggskanaler/v-kanalpaket/ 

Ingår MTV Katsomos streamingkoder om jag beställa på ett MTV Katsomo paket? 

Ja, du får även tillgång till streamingtjänsten Katsomo+ då du beställer ett MTV Katsomo-paket. Instruktioner för aktivering hittas längst ner på följande sida:

https://www.jnt.fi/tjanster/tv/iptv/iptv-tillaggskanaler/mtv-katsomo/ 

Hur lång är uppsägningstiden på IPTV-tjänsten?  

Uppsägningstiden på IPTV tjänsten är två veckor.

Du säger upp din IPTV-tjänst via vår kundtjänst. Vår kundtjänst betjänar vardagar kl. 9-16 på tel. 06 786 8222 eller kundtjanst@jnt.fi 

Hur säger jag upp IPTV-tjänsten? 

Du säger upp din IPTV-tjänst via vår kundtjänst. Vår kundtjänst betjänar vardagar kl. 9-16 på tel. 06 786 8222 eller kundtjanst@jnt.fi

Måste jag ha en IPTV-box för att se på IPTV?  

Ifall du har en Android smart-TV behöver du ingen IPTV-box för att se på IPTV. I detta fall kan du se IPTV via en app som du laddar ner till din TV. IPTV appen erbjuder dock inte hela IPTV-utbudet, bland annat hyrfilmer och tilläggspaket är inte tillgängliga via appen. För bästa möjliga TV-upplevelse, rekommenderar vi därför att du skaffar en IPTV-box. 

IPTV-appen 
Sök på Ålcom IPTV för att hitta appen. Appen fungerar på följande TV-modeller: 
– LG webOS 
– Samsung Tizen 16-19 
– Android TV: Sony, Philips, TCL m.m. samt Nvidia Shield TV  

  

Hur tar jag i bruk Mobil IPTV?  

Du behöver först ha i bruk IPTV-tjänsten och därefter kan du beställa tilläggstjänsten Mobil IPTV.

Du kan beställa tjänsten via vår självbetjäningsportal Selfie.jnt.fi eller via vår kundtjänst som betjänar vardagar kl. 9-16 på tel. 06 786 8222 eller kundtjanst@jnt.fi

Jag har ingen textning på kanalen, hur ska jag göra för att få det?  

Kolla primära och sekundära ljudspåret via din TV:s inställningar. Om du där har valt både ett primärt (ex svenska) och sekundärt (ex. finska) språk, ska textningen synas om den finns att tillgå.  

Textning finns dessvärre inte att fås till alla program, detta är något som vi tyvärr inte kommer åt att påverka.