Copyright avgift för Spin+ tjänsten

Copyright-avgiften uppbringas av samtliga användare i Finland som har i bruk en inspelningstjänst via IPTV. Avgiften är 2,79€/månad (inkl. moms 24%) och summan går direkt till Kopiosto, och från Kopiosto vidare till produktionsbolag samt serie- och filmskapare. På detta sätt vill man främja kvalitativ innehållsproduktion inom TV-branschen.

För JNT:s kunder kommer copyright-avgiften att tillkomma till Spin+ tjänstens pris från och med 1.5.2018. Totala kostnaden för Spin+ tjänsten är därmed 6,79€/månad, varav 2,79€ är copyright-avgift.

JNT:s IPTV kunder som har Spi + i bruk har rätt att säga upp Spin+ tjänsten ifall man inte godkänner prisökningen. Tjänsten bör i så fall sägas upp före den 15.5.2018 och tjänsten bör sägas upp via vår kundtjänst så att vi kan kreditera maj månads kostnader. Om tjänsten avslutas via den egna IPTV-boxen före 15.5.2018 faktureras hela summan automatiskt och krediteras först i juli.

Vi vill redan nu informera om att copyright-avgiften kommer att höjas från och med den 1.7.2018. Copyright-avgiften blir då 2,84€/månad.

Vi beklagar eventuella olägenheter detta medför.

Mer information om ändringarna fås vid behov från vår kundtjänst per telefon 06 786 8222 (kl. 8-16.30) eller via e-post på kundbetjaning[a]jnt.fi