Jeppis FBC är Framtidslaget 2015

Det blev innebandyföreningen Jeppis FBC som tog hem prischecken på 5000 euro när JNT valde det första framtidslaget. Prispengarna kommer att investeras i en sarg och placeras ut i en skola i Jakobstad.

– Vi blev oerhört glada över vinsten och prispengarna och kommer väl till pass. Att spela innebandy utan sarg är ingen höjdare och som det nu är kan vi inte starta fler lag för tiderna i Länsinummi och Idrottsgården där det finns sarger räcker helt enkelt inte till, säger Carolina Isomaa som är junioransvarig inom Jeppis FBC.
Exakt i vilken skola sargen ska placeras är inte bestämt, men Optima och Oxhamns är två alternativ. Det var för övrigt också Carolina Isomaa som tog initiativet till att lämna in en ansökan i tävlingen.

– Jag såg info om det på Facebook. Först diskuterade vi det i styrelsen och sedan fick jag i uppdrag att formulera en ansökan, säger Isomaa.
Juryn bestod av JNT:s styrelsemedlem Rabbe Ede, JNT:s reklambyrå OhMy’s VD Niclas Wikström samt Saija Söderlund som jobbar på JNT och samtliga ansökningar behandlades anonymt, dvs föreningsnamn och orter hade strukits bort från ansökningarna. Totalt lämnades 33 bidrag in.
Juryns motivering löd: ”Med långsiktiga målsättningar och genom att engagera föreningens vuxna skapar man goda förutsättningar för föreningens pojkar och flickor att utöva sin idrott. Genom en investering i en innebandysarg ger man samtidigt många skolelever möjligheten att utöva sporten utanför föreningens egen verksamhet.”
I juniorverksamheten kan Jeppis FBC i dag räkna in cirka 250 aktiva spelare. Utvecklingen har varit närmast hisnande med tanke på att Jeppis FBC haft juniorverksamhet i fyra år.

På bilden Carolina Isomaa och Jonne Isomaa från Jeppis FBC.