
USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET kaapeli-TV:STÄ
Alta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia IPTV-palvelustamme. Jos et löydä etsimääsi vastausta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Yhteystiedot löytyvät täältä.
Minulla on kaapeli-TV, mutta näen vain Suomen kanavat. Mitä minun pitää tehdä tilatakseni lisää kanavia?
Jotta voit katsoa enemmän kanavia, tarvitset kaapeli-TV-kortin televisioosi. Kortilla saat käyttöösi yhdeksän korttikanavaa, jotka sisältyvät korttimaksuun, sekä mahdollisuuden tilata kanavapaketteja. Kortin vuokra on 3,95 €/kk ja korttikanavat, jotka sisältyvät hintaan, löydät täältä: https://www.jnt.fi/fi/palvelumme/tv/kaapeli-tv/korttikanavat/
Kaapeli-TV-kortin voit helposti tilata asiakaspalvelumme kautta. Palvelemme arkisin klo 9–16 numerossa 06 786 8222 tai sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@jnt.fi. Voit myös vuokrata kortin myymälästämme osoitteessa Alholminkatu 3, Pietarsaari.
Samalla voit tilata haluamasi kanavapaketit, jotka laskutetaan hinnaston mukaan. Hinnaston löydät täältä: https://www.jnt.fi/fi/palvelumme/tv/kaapeli-tv/lisakanavat/
Haluan tilata lisää TV-kanavia, miten toimin?
Sinun täytyy ensin hankkia kaapeli-TV-kortti. Tämän hinta on 3,95 €/kk. Sekä kaapeli-TV-kortin että kanavapaketit voit tilata ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 06 786 8222 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@jnt.fi. Palvelemme arkisin klo 9–16. Jos olet lähistöllä, voit myös käydä myymälässämme osoitteessa Alholminkatu 3, Pietarsaari tilataksesi kortin ja kanavat.
Kanavapakettivalikoimamme löydät täältä:
https://www.jnt.fi/fi/palvelumme/tv/kaapeli-tv/lisakanavat/
Jos olet epävarma siitä, minkä paketin tilaisit, asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.
Minulla on jo kaapeli-TV-kortti, mutta olen hankkinut toisen television talouteeni ja tarvitsen nyt myös siihen oman kortin. Miten toimin ja mitä se maksaa?
Rinnakkaiskortin voit noutaa myymälästämme osoitteessa Alholminkatu 3, Pietarsaari tai tilata asiakaspalvelumme kautta numerosta 06 786 8222 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@jnt.fi. Palvelemme arkisin klo 9–16.
Rinnakkaiskortin vuokra on 1,97 €/kk.
Maksukanavat lakkasivat toimimasta, mitä on tapahtunut?
Joskus maksukanavat voivat lakata näkymästä. Kannattaa kokeilla käynnistää TV tai digiboksi uudelleen ja tehdä kanavahaku. Kanavahaun jälkeen kannattaa jättää jokin maksukanava päälle hetkeksi vaihtamatta kanavaa – yleensä kanavat alkavat näkyä uudelleen. Tämä voi kestää jopa 30 minuuttia, Voit myös kokeilla poistaa kortinlukijan hetkeksi. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä vikailmoitukseemme numerossa 0800 306 719.
Hain uuden kaapeli-TV-kortin tänään, mutta kanavat eivät näy. Mitä teen?
Kanavien näkymisen aktivoituminen voi kestää jopa 30 minuuttia sen jälkeen, kun olet asettanut kortin TV:hen tai digiboksiin. Jätä jokin Korttikanava päälle hetkeksi vaihtamatta kanavaa – yleensä kanavat alkavat näkyä uudelleen. Jos tämä ei auta, ota yhteyttä vikailmoitukseemme numerossa 0800 306 719.
TV:ni ei löydä kaikkia kanavia, mitä voin tehdä?
Vikaa ei voi tietää suoraan, mutta alla on neljä asiaa, joita voit kokeilla ennen kuin otat yhteyttä vikailmoitukseemme numeroon 0800 306 719:
- Tarkista, että antennikaapeli on kunnolla kiinni sekä TV:ssä että seinäpistokkeessa. TV:n antennikaapeli on yleensä liitetty antenniliitäntään TV:n takana, joka on usein merkitty ”ANT IN” tai vastaavalla merkinnällä.
- Jos tämä ei auta, kokeile toista antennikaapelia, jos sinulla on useampia kotona. Muussa tapauksessa suosittelemme ostamaan uuden antennikaapelin – hinnat alkavat noin 10 eurosta.
- Tee kanavahaku TV:ssä. Toiminto löytyy yleensä TV:n yleisistä asetuksista.
- Jos kanavahaku ei toimi, voit kokeilla tehdasasetusten palautusta TV:n käyttöohjeen mukaan. Tämän jälkeen tee kanavahaku uudelleen.
Jos mikään yllä olevista ei auta, ota yhteyttä vikailmoitukseemme numerossa 0800 306 719.
Haluan katsoa vain urheilukanavia, täytyykö silti maksaa perusmaksu ja kaapeli-TV-korttimaksu, vaikka en katso muita kanavia?
Kyllä, sinun täytyy maksaa kaapeli-TV-palvelun perusmaksu 9,01 €/kk sekä kaapeli-TV-kortin maksu 3,95 €/kk, jos haluat tilata urheilua lähettäviä kanavapaketteja.
Ostin uuden HD-kortinlukijan, mutta HD-kanavat eivät näy. Mitä teen?
Tarkistuslista:
- Varmista, että kortti on asetettu oikein lukijaan. Sirun tulee olla lukijan paksumpaa osaa vasten.
- Tarkista antennikaapeli. Varmista, että se on kunnolla kiinni TV:ssä ja pistokkeessa. Jos sinulla on useita antennikaapeleita, kokeile toista. Jos kaapeli on vanha, osta uusi – hinnat alkavat noin 10 eurosta.*
- HD-laitteisto täytyy linkittää kaapeli-TV-korttiin. Ilmoita HD-laitteiston CAM-ID asiakaspalveluun, niin yhdistämme laitteiston puolestasi.
*TV:n antennikaapeli on yleensä kytketty antenniliitäntään, joka sijaitsee television takapuolella. Tämä liitäntä on usein merkitty tekstillä ”ANT IN” tai vastaavalla merkinnällä.
Mikä on Mobiili TV?
Mobiili TV on lisäpalvelu, jonka avulla voit katsoa televisiota myös mobiililaitteella, tabletilla tai Smart-TV:llä toisessa osoitteessa kuin kotona – esimerkiksi mökillä. Palvelun käyttöön tarvitset kaapeli-TV-palvelun ja kaapeli-TV-kortin kotiosoitteessasi. Mobiili TV:n kautta voit katsoa lähes kaikkia samoja kanavia kuin kotisohvalla.
Lisätietoa Mobiili TV -palvelusta löydät täältä: https://www.jnt.fi/fi/mobiili-tv/
TV-kanavissa on häiriöitä, mitä teen?
Tarkista ensin antennikaapeli. Varmista, että se on kunnolla kiinni TV:ssä ja pistokkeessa. Jos sinulla on useita antennikaapeleita, kokeile toista. Jos kaapeli on vanha, osta uusi – hinnat alkavat noin 10 eurosta.
TV:n antennikaapeli on yleensä kytketty antenniliitäntään, joka sijaitsee television takapuolella. Tämä liitäntä on usein merkitty tekstillä ”ANT IN” tai vastaavalla merkinnällä.
Haluan katsoa kaapeli-TV:tä mökillä, miten toimin?
Jos mökkisi sijaitsee kuituverkkomme alueella, voit hankkia kuituliittymän mökille. Näin saat parhaat mahdolliset TV- ja internetpalvelut myös mökillä.
Jos sinulla on kaapeli-TV kotona, voit hankkia lisäpalvelun Mobiili TV. Mobiili TV on lisäpalvelu, jonka avulla voit katsoa televisiota myös mobiililaitteella, tabletilla tai Smart-TV:llä toisessa osoitteessa kuin kotona – esimerkiksi mökillä. Palvelun käyttöön tarvitset kaapeli-TV-palvelun ja kaapeli-TV-kortin kotiosoitteessasi. Mobiili TV:n kautta voit katsoa lähes kaikkia samoja kanavia kuin kotisohvalla. Lisätietoa Mobiili TV -palvelusta löydät täältä: https://www.jnt.fi/fi/mobiili-tv/
Miten otan Mobiili TV:n käyttöön?
Jos sinulla on kaapeli-TV kotiosoitteessasi, tarvitset vain lisäpalvelun Mobiili TV. Lisäksi tarvitset laitteen katsomiseen – mobiilin, tabletin tai Smart-TV:n – sekä sovelluksen ”Ålcom IPTV”. Sovellus löytyy laitteesi sovelluskaupasta, etsi ”Ålcom IPTV”. Sovellus toimii sekä iOS- että Android-laitteilla.
Sisältyykö Viaplay V-pakettiin?
Kyllä, Viaplay sisältyy V-pakettiin. Sisältö, johon pääset käsiksi, riippuu tilaamastasi paketista. Viaplayn aktivointiohjeet löydät linkin kautta löytyvän sivun alareunasta: https://www.jnt.fi/fi/palvelumme/tv/kaapeli-tv/lisakanavat/v-kanavat/
Sisältyvätkö MTV Katsomon suoratoistokoodit MTV Katsomo -pakettiin?
Kyllä, saat myös käyttöoikeuden suoratoistopalveluun Katsomo+, kun tilaat MTV Katsomo -paketin. Aktivointiohjeet löydät inkin kautta löytyvän sivun alareunasta: https://www.jnt.fi/fi/palvelumme/tv/kaapeli-tv/lisakanavat/mtv-katsomo/