Bostadsbolaget Oravanpyörä

Husbolaget Oravanpyörä på Handelsesplanaden 25 var det första husbolaget i Vasa att få JNT:s nya G.fast -internettjänst för husbolag installerad. Från husbolagets sida är man mer än nöjd med hur installationen gått och hur nätet nu fungerar. Tvåspråkig service och avgiftsfri installation är det husbolagets medlemmar uppskattat mest.

Efter 35 år till sjöss hinner fotbollsintresserade pensionären Hans-Erik Joffs nu med annat än arbete. Uppdraget som ordförande för husbolaget på Handelsesplanaden 25 är både ett intresse och ett sätt att hålla gemenskapen i huset vid liv. Förra året blev det aktuellt för bolaget att se över internetanslutningarna i huset.

– Vi kontaktade fler aktörer för en offert, säger Hans-Erik och fortsätter:
– Av de vi var i kontakt med var det bara JNT som erbjöd sig att komma och sköta installationen av nätet kostnadsfritt i varje lägenhet. Det avgjorde saken för oss. Annars hade var och en fått hämta sin enhet på posten och installera den själv, eller bekosta en installation. Det är många som är äldre som inte kanske hade klarat av det på egen hand.

De nitton lägenheterna i huset fick nätet installerat i slutet av mars.
– Från JNT kontaktade de alla lägenheter skilt och meddelade när installationen skulle ske. Det gick snabbt, cirka en halv timme per lägenhet. Vi är väldigt nöjda över att de skötte allt perfekt både på finska och svenska, säger Hans-Erik.

Nu har husbolaget ett snabbare och säkrare nät. De som vill kan vid behov få ännu snabbare nät för en extra avgift.

– Vår kontaktperson på JNT har varit mycket trevlig och kompetent. JNT har tydligt visat att de är serviceinriktade och inte bara har fokus på att sälja. Det uppskattar vi, säger Hans-Erik, och berömmer än en gång den tvåspråkiga och smidiga servicen.
– Det känns tryggt att veta att JNT finns nära till hands och kan hjälpa direkt om nåt problem skulle uppstå. Deras kontor här i Vasa ligger bara några kvarter bort. Vi är alla i huset väldigt nöjda, hälsar Hans-Erik.

Vi på JNT vill gärna hjälpa bostadsbolag att få de allra bästa tjänsterna.
Ta gärna kontakt, så berättar vi vilka lösningar och tjänster som är möjliga i just ert bostadsbolag!

eller kontakta:

Vasa/Karleby
Olli Nieminen: 06 786 8255
olli.nieminen[a]jnt.fi

Jakobstad
fiberteam[a]jnt.fi

Här kan du läsa mer om vad vi har att erbjuda ert bostadsbolag.